torsdag 30 maj 2013

Virka stjärnor

Det senaste loppisbesöket resulterade i en bok. Den heter Virka stjärnor och är från 1969. Fokus ligger på att virka överkast, men ett sånt mastodontprojekt kommer ju jag aldrig att kunna slutföra. Vilken tur då att man kan virka stjärnor och rutor och sammanfoga till andra saker, som till exempel filtar! Jag tycker att det är roligt med variation till de traditionella mormorsrutorna.


När jag läste om den virkade handduken kom jag att tänka på mina hemmagjorda disktrasor av lin. Det borde ju bli fint att göra sådana av rutor! Det är ju inte jätteroliga projekt att göra, men de är användbara och just därför ska jag nog ge mig på att göra ett par stycken till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...