onsdag 13 november 2013

Gör en papperspåse!

Det är ju onekligen många sidor i en bibel och jag funderade lite på vad jag skulle kunna hitta på i pysselväg med mitt nya loppisfynd. Efter lite sökande på Pinterest hittade jag en beskrivning över hur man gör papperspåsar av tidningspapper. 

Då mina blad inte var tillräckligt stora och inte heller tillräckligt styva klistrade jag fast dem på vanliga vita papper. Därefter var det bara att leta upp ett lagom stort paket, i mitt fall råkade det faktiskt vara ett paket pulvermos (nu skäms jag lite...) och slå in paketet precis som man gör när man ska slå in en present, med undantag av att toppen lämnas öppen. För att min påse skulle bli så hållbar som möjligt använde jag faktiskt limpistol. När allt var limmat och klart tog jag ut pulvermospaketet, gjorde hål i toppen av påsen och knöt fast ett par handtag. Plättlätt och väldigt fint!


1 kommentar:

  1. Om en gör så fina påsar är det väl helt okej att äta pulvermos ibland ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...