onsdag 27 november 2013

Polkanäbbar

Helgen som gick var en riktig bakhelg. I lördags träffade jag syster yster och hennes barn för att baka lussekatter. Det är roligt, men med två små tar det lite extra tid... I söndags bakade jag två sorters småkakor – polkanäbbar och pepparkaksskorpor. På tisdag är det nämligen dags för kafferep hos mig. Förra veckan träffade jag ett par av mina föräldrars grannar för att stöpa ljus och nu ska de alltså komma hem till mig på lite fika.






Jag är osäker på om receptet får publiceras hursomhelst, så jag låter bli. Är man intresserad finns det i boken Småkakor. Läckra favoriter ur Hembakat. Har också sett att det finns på nätet, till exempel hos Clina Svenskon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...