lördag 7 december 2013

Pimpade glasunderlägg

Den senaste tiden har jag sett ganska många olika slags pyssel med kartor. Någonstans fick jag inspiration till att göra egna glasunderlägg med just kartor och därför bestämde jag mig för att slakta mammas gamla Sverigekartbok från 1976. Underläggen hittade jag på Ikea (10 stycken för 9 kr), men det går säkert att hitta på annat håll också.

När jag hade hittat lämpligt geografiskt område lade jag underlägget som en mall och ritade med en blyertspenna. Därefter var det bara att klippa ut och limma fast på underlägget. För att det ska tåla lite väta lackade jag dem två gånger med hobbylack.


Det här kommer bli finfina julklappar! Ett tips är ju att välja geografiska platser som mottagaren har en relation till. Till mina egna använde jag därför till exempel Falkenberg, som är min hemstad, och Lund, där jag pluggade i fem år.


2 kommentarer:

  1. Vilken härlig pysselblogg du har =) Jag har oxå en men är dålig på att fota allt jag pysslar =( Pysslar något lite varje dag, är ju så roligt så här blir det fler besök =) KRAM och titta gärna in till mig om du vill...

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...