tisdag 14 januari 2014

Teklas vantar

De här vantarna har tant Brita stickat för mer än 15 år sedan. Brita var en söt gammal tant som bodde granne med min mormor. Hon stickade många vantar av just det här mönstret och därför är det många i vår släkt som har ett exemplar som ser ut just så här, fast i olika färger.


Det är min mormors mor Tekla som komponerat mönstret, så det är väldigt gammalt. Något nedskrivet mönster har jag inte, men har nu tänkt återskapa det genom att rita av vantarna på rutigt papper. Håll tummarna för att jag lyckas!


Fortsättning följer...

5 kommentarer:

  1. Det kommer säkert att gå bra. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Mycket, mycket snygga. Säkert är de också varma och sköna. Roligt att du bevarat ett gammalt mönster.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...