tisdag 11 februari 2014

Symötestisdag – Randigt

Äntligen är jag klar med den här babytröjan! Det som såg ut som ett väldigt roligt och fint projekt visade sig mest bestå av att sticka in alla lösa trådar. Om jag nånsin gör en sån här tröja igen kommer jag att se till att endast använda några få färger så att jag inte behöver klippa av tråden mellan färgbytena. När jag skulle göra bakstycket var jag så trött på alla lösa trådar att jag valde att göra just den delen i bara blått, vilket var ganska skönt. När det gällde ärmarna ville jag dock ha kvar randningen, så det var bara att jobba på. Som tur var hade jag lite andra projekt parallellt med det här, så det blev inte alltför betungande.


Hursomhelst är jag jättenöjd med resultatet och hoppas att den kommer att komma till användning någon gång framöver.


Knapparna som syns längst upp vid axlarna har jag gjort själv av cernitlera. Ett väldigt enkelt och roligt pyssel som dessutom kan göras tillsammans med barn om man vill.

6 kommentarer:

  1. Vad fin! Borde slå till på lite cernitlera. Knapparna var väldigt söta :)

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig tröja! Jag gillar randigt, men jag förstår att det blir mer jobb med det.

    SvaraRadera
  3. Den är ju jättevacker, och den ser praktisk ut också så den lär nog bli använd.

    SvaraRadera
  4. Åh så fin, den var ju värd allt slit!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...