tisdag 18 mars 2014

Tillfixade grytlappar

Idag har jag fixat till ett par grytlappar. Jag virkade dem av trasor för ett par år sen, men då hålen var ganska stora var risken stor att man brände sig när de användes. Mamma hade en massa mellanlägg liggandes (köpt på Slöjddetaljer), så jag fick en del som jag kunde använda. Har man inte tillgång till sånt går det lika bra att lägga ett par lager av frottéhandduk emellan.


För att mellanlägget inte skulle fara omkring inne i grytlappen sydde jag några lodräta raksömmar. På så sätt böjer sig grytlappen dessutom om det man ska gripa tag i.

Det här är mitt bidrag till Husmorsskolans symöte. Kika in där du också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...