onsdag 22 oktober 2014

Småvarmt

Just nu stickar jag mycket småvarmt, det vill säga mössor, vantar och sockar. Det är skönt med projekt som går någorlunda fort, tycker jag. Jag älskar verkligen mönsterstickade vantar och har hittat jättemånga fina norska vantar på Ravelry. Vill du kika in hos mig där heter jag förresten Lillstrumpan! Än så länge har jag inte lagt upp så många av mina projekt, men nu är jag åtminstone igång.


Vanten som jag stickar på just nu heter Mittens for Mimi och jag gör dem på stickor 3,5. Tyvärr blir den nog i tajtaste laget, men jag får i alla fall in handen och jag hoppas att den töjer ut sig... Om inte annat blir det en fin julklapp till någon med mindre händer än jag.

Norska vantar, ja. De är inte bara fina att titta på, de har ofta fina namn också! Eller vad sägs om Norwegian Snowflake, Winter Cottage Mittens eller Rigmor's Selbu mittens?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...