fredag 7 november 2014

Vimpelmössan Vera

På Ravelry finns en hel massa fint att inspireras av och då jag såg ett mönster på en vimpelmössa blev jag sugen på att göra en likadan. "Det kan ju inte vara så svårt!" tänkte jag och satte igång. Efter att ha stickat två islandströjor hade jag en hel massa Létt Lopi i gömmorna. Det är både varmt och lite vattenavstötande och passar därför bra till mössor och vantar.

Det ska erkännas att det tog ett tag innan jag fick ordning på masktätheten och kunde lägga upp rätt antal maskor. Jag ville inte att den skulle bli för tajt för då ser håret ut därefter när mössan tas av. Till slut blev det rätt och jag kunde sätta igång. Det var faktiskt ett ganska snabbt projekt som blev klart på några kvällar.

Så här tjusig kommer jag att vara i vinter!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...