tisdag 23 december 2014

Improviserade vantar

Förra helgen åkte jag till Stockholm vilket innebar några timmars bilåkning. Perfekt för stickning! Tyvärr infann sig inte sticksuget riktigt (jag var lite mätt på stickning efter att ha färdigställt min Siri-kofta) men jag påbörjade åtminstone ett par vantar i Lett Lopi.

 
Jag följde inget mönster utan improviserade fram ett par vantar med tumkil. Eftersom jag gillar tajta vantar lade jag bara upp 32 maskor som jag sedan ökade till 36 efter handledens slut. Tumkilen består av nio maskor och sen lade jag upp ytterligare sex maskor när tummen skulle stickas.


Vantar är bra, de går fort att färdigställa! Mitt vantlager börjar bli ganska stort nu så kanske blir det så att jag sparar de här i min "presentlåda". Det är så bra att ha lite grejer på lager ifall någon fyller år eller om man bara behöver en liten gå bort-present.


1 kommentar:

  1. Härlig färg! Presentlåda låter absolut som en bra idé :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...