fredag 9 januari 2015

Magic loop

Hurra, jag har äntligen lärt mig att sticka magic lopp! Jag gjorde ett halvhjärtat försök för några år sen och fattade inte hur jag skulle göra efter att jag stickat ena sidan. Därför gav jag upp och sen dess har jag inte försökt igen, förrän nu då. Jag hittade en fantastiskt pedagogisk instruktionsvideo på Youtube och insåg då att det ju inte är det minsta svårt.


Det finns många fördelar med magic loop: det blir två skarvar istället för fyra, det går att sticka två vantar/sockor/pulsvärmare på samma gång och dessutom tycker jag att det går fortare än att sticka med strumpstickor.

På mina stickor sitter just nu ett egendesignat projekt, ett par vantar med hus på. Tyvärr vet jag ännu inte om de kommer bli som jag har tänkt mig, det återstår att se... Jag jobbar på och återkommer förhoppningsvis med ett färdigt resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...