torsdag 17 september 2015

Oj, vilken bloggpaus!

Jag har mer och mer gått över till att dokumentera mina projekt på Ravelry (där jag heter Lillstrumpan) och därför har bloggen blivit lidande. Vi får se om det blir bloggpaus igen efter det här, eller om jag får upp ångan...

I sommar tappade jag lite av lusten att sticka, men jag har i alla fall slutfört koftan Peggy Sue. Den är stickad i Hverdagsuld som finns att köpa på Majas Manufaktur. Då jag tyckte att den var lite kort förlängde jag livet med några centimeter.


Projektet innebar en del problem. Till att börja med förstod jag inte att diagrammet skulle läsas från "fel" håll, så jag stickade på men tyckte att det såg lite knepigt ut. Det fick sin förklaring när jag läste den skrivna förklaringen istället... Suck! Sen tog garnet slut på grund av en felleverans som sedan drog ut på tiden. I slutet av sommaren gjorde jag dock ett ryck och slutförde koftan vilket var väldigt skönt. Äntligen kunde den börja användas! Jag har länge haft behov av en svart kofta som passar till klänningar av olika slag.


Jag tycker om att resåren består av flätor istället för vanliga räta och aviga. Det gör att koftan är enkel men ändå piffig!

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...