onsdag 25 november 2015

Ljusstöpning

I
förra veckan var det dags för den årliga ljusstöpningen. Vi var sex personer som tillsammans stöpte cirka 180 ljus. Jag försökte mig också på att göra en ljuskrona men jag fick inte riktigt samma längd på vekarna vilket gjorde att den blev lite misslyckad och alla ljusen rök av... Så kan det gå! Nu har dock Martin försökt laga den med vit eltejp. Jag får se om det går att få den rakt samt dölja tejpen med mossa...


I övrigt blev alla ljus fina och jag har gett bort några i en tidig adventspresent.


Elsa, sju år, var den yngsta deltagaren. Hon skötte sig galant och doppade ljusen precis lagom länge!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...