söndag 10 januari 2016

Mysteriestickning

Under julen lade Nördic knitting (Johanne Ländin och Helene Wallin) upp en mysteriestickning på bloggen som är kopplad till deras podd. Eftersom jag hade fullt upp med ett par Gudrunvantar som en vän skulle få i födelsedagspresent hade jag inte tid att haka på. Efter nyår kikade jag dock på alla fina mössor som andra gjort och blev då så inspirerad att jag lade upp till en egen. Det är så bra att se andras färgval. Hade jag inte gjort det så hade mössan troligen stickats i någon mörk färg (läs svart) men så såg jag en med vit botten som var fantastiskt fin. Därför fick det bli vitt, rött och blått. Lite retro nästan!

Än så länge har jag kommit nästan halvvägs och det ser ut så här:


Jag tror att den kommer bli superfin! Beroende på hur mössan ser ut kanske jag gör en pom pom på toppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...