torsdag 31 december 2015

Årets projekt

När jag tittar tillbaka på året som gått ser jag att jag hunnit med att sticka en hel del, även om det inte alltid känts så. Anledningen är att jag gjort en hel del stora projekt, bland annat fyra vuxenkoftor. Det har också blivit en del vantar och pulsvärmare och en del har tagit tid då jag fått repa upp. Dessutom har jag drabbats av SSS (second sock syndrome).

Nedan följer en del av favoriterna under året!


Med start längst upp till vänster:
1. Koftan Gertrud som är stickad i Magasin Duetts supersoft hållet dubbelt. Jag blev så nöjd med den att jag stickade en till i blått och slutligen en till i lila som mamma fick i julklapp.
2. Två projekt i en bild! Klänningen har jag sytt själv och använt jättemycket. Den funkar både till jobbet och till något finare sammanhang. Förhoppningsvis kommer det bli en till sydd under 2016! Utanpå har jag koftan Peggy Sue som är stickad i Hverdagsuld. Ärmarna blev något för korta men jag har inte orkat repa upp och förlänga.
3. Den lila Gertrud som mamma fick i julklapp.
4. Jag lärde mig att göra lettiska flätor! Rolig inledning på ett par vantar tycker jag. Det här paret fick en arbetskamrat i avskedspresent när hon slutade på jobbet.
5. Sjalen Tailwind, stickad i Magasin Duetts supersoft. Jag gillar att den är så karamellig!
6. Pulsvärmarna Kerstin ur boken "Vantar för alla årstider" som kom ut i nyutgåva. Tyvärr har jag tappat den ena så jag får se till att sticka en ny snart.
7. Under hela 2015 har jag samlat på mig virkade dukar. Till sist gjorde jag, med god hjälp av Martin, en taklampa av dem. Den blev så fin!
8. Pulsvärmarna Leaving Cuffs fick bli en present till en arbetskamrat som älskar grönt. Hon blev jätteglad och så även jag. Eftersom jag gillade mönstret gjorde jag så småningom ett par blå till mig själv.
9. Sist men inte minst en av alla babykoftor jag gjorde under året. Många vänner har fått barn och då ville jag ju såklart välkomna bebisen med något hemstickat. Just den här skickades till en liten Elina i Malmö.

Ett gott nytt (stick)år önskar jag er 2016!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...