måndag 29 september 2014

Syfestival i Åhaga

I fredags var mamma och jag på syfestival i Borås. Jag hade trott att där skulle finnas fler utställare med vanliga tyger. I stort sett alla tygutställare sålde jerseytyger och det använder jag aldrig. Men garn fanns det gott om! Det var faktiskt svårt att välja bland alla kvalitéer och färger. När jag köper garn vill jag oftast ha ett hum om vad jag ska använda det till (det är ju bra att veta hur mycket man ska köpa), men det gick sådär så det slutade med att jag köpte lite av varje. Jag tänkte att det ju åtminstone kommer att räcka till småprojekt som sockar, vantar och pulsvärmare.


Förutom garnerna som fick följa med hem köpte jag ett mönster på en urtjusig sjal vid namn Solution som jag hoppas ha tid till att sticka snart. Även mamma köpte ett sjalmönster, men då det var på engelska har jag lovat henne att hjälpa till med översättningen om det skulle visa sig vara svårt.

Det roligaste med syfestivalen var nog mötena med likasinnade. Jag hade, dagen till ära, tagit på mig min vita Clara-kofta (den är verkligen en favorit!) och fick faktiskt beröm för den. Jag mötte också tjejen som gjort de fina Berceau-vantarna samt såg en del andra kända ansikten.


Just nu är jag faktiskt lite trött på stora projekt. Nu har jag nämligen lyckats sticka fel på Clara-koftan två gånger. Den senaste gången funderade jag på om det var värt besväret att repa upp cirka 20 varv, men till sist kom jag fram till att jag störde mig så mycket på felet att jag inte kunde låta bli. Nu när jag skulle repa upp insåg jag att jag repat upp precis vid ett varv med flätor och att det nu ser lite knepigt ut, så helt ärligt är jag faktiskt ganska less på hela projektet. Jag vill bara bli KLAR! Ska försöka återfå lite energi snart så att jag kan fixa till det och påbörja mindre, och roligare, projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...