fredag 31 oktober 2014

Pariservåfflor aka smörhjärtan

Mmmm, pariservåfflor! Jag har alltid gillat såna, men har aldrig kommit mig för att baka dem själv. Det visade sig vara enklare än jag trodde, bara att röra ihop mjöl med socker och liten vatten för att sedan blanda ihop smörkrämen och lägga emellan efter gräddningen. Receptet kom från Sju sorters kakor och enligt det skulle det bli 10 stycken stora eller ca 20 stycken små. Tyvärr blev det inte så många, så nästa gång kommer jag nog att göra dubbel sats.


Eftersom jag tyckte att runda cirklar var lite trist använde jag mig av en pepparkaksform istället. Då blev det smörhjärtan istället! Tydligen ska de gå bra att frysa och det är ju bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...