söndag 30 november 2014

Kanelkola

Nu har julstöket inletts hemma hos mig! Jag har tidigare gjort saffransbullar (som jag lyckades bränna i ugnen) samt hemmagjord Bounty (som blev så god att jag var tvungen att lägga den i frysen, annars hade den varit slut långt innan jul). I helgen var det dags för kanelkola. Den blev så himla god! Receptet hittade jag i Arlas julhäfte.


Det var väldigt mycket sött i kolan så jag minskade faktiskt sockret med en halv deciliter. Det går säkert bra att ta ännu mindre om man vill.


Några av kolorna har jag lagt i en fin julask som Martin ska få i sin paketkalender. För att de inte ska klibba ihop klippte jag smörgåspapper i två delar och virade in kolorna i det.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...