torsdag 13 oktober 2011

Finkofta påbörjad

Häromdagen berättade jag om allt garn jag fyndat på Yarn Paradise. I den stora leveransen fanns bland annat ett supermjukt brunt garn som passade perfekt till en kofta jag tänkt sticka. Mönstret hittade jag på Dagens Mönster som jag skrivit om tidigare. Än så länge har jag bara stickat cirka 20 centimeter på bakstycket, så det känns som att det kommer bli ett evighetsprojekt. Jag får som vanligt underhålla mig med att sticka/virka vantar och annat smått under tiden så att det känns som att i alla fall någonting blir färdigt!


När den är klar tänker jag pryda den med pärlemorknappar för att bryta av lite. Jag vet precis hur jag vill att de ska se ut, så jag hoppas att jag hittar precis sådana.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...